יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

בשער 'המבשר': תקווה חדשה בפרשת רובשקין

העסקן החב"די הרב חנינא שפערלין הפתיע את הנשיא האמריקני בעיצומה של מסיבת החנוכה בבית הלבן, כשהעלה בפניו את ענינו של ר' שלום מרדכי רובשקין בפניה ישירה ונטולת גינונים ● האסיר מבוליביה ר' יעקב אסטרייכר כבר שב ב"ה לביתו – ומה לגבי רובשקין? ● הרב שפערלין והרב געצל רובשקין מסבירים ל'המבשר' היכן עומדת הפרשה כיום ומספרים על התקוות בעקבות בקשת הערעור החדשה


יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

הספר החדש "אגרת החינוך" ליקוט מדברי הרבי מליובאויטש מלך המשיח הוענק לאדמו"ר מערלוי




בפגישה מיוחדת שהתקיימה בשבוע שעבר, הוענק הספר החדש של ממש – "אגרת החינוך" – לזקן האדמו"רים וחבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מערלוי.

בימים אלה שוהה האדמו"ר בבית מקורבו הנגיד החרדי ר' שולם פישר בבני-ברק, וסביבו רק מספר מצומצם של אנשים הנמצאים איתו במנינים ובשיעורים במהלך היום. כמו-כן נערכה מסיבת 'לחיים' מיוחדת בשבוע שעבר לרגל הגיעו של האדמו"ר שליט"א לגיל תשעים לאיוש"ט במעמד של בכירי החסידות ונגידיה.

באורח נדיר נאות האדמו"ר לפגוש את חברי 'ממש' במעון המנוחה שלו, שם שוחחו איתו במשך זמן ארוך. הרב אלימלך טאלר מנכ"ל ממש, סיפר בקצרה על פעולות מכון ההוצאה לאור ועל הפצת תורתו של הרבי מלך המשיח שליט"א והנגשתה לציבור הרחב מכל גווני הקשת החרדית, הוא הציג את ראש המכון הרב שמעון ויצהנדלר ראש-ישיבת תות"ל ראשל"צ.

עורך הספר הרב ויצהנדלר סקר את הספר בארוכה, והדגיש כי הספר מביא מאות מובאות מהרבי ומכל אדמו"רי חב"ד בעניני חינוך לכל הגילאים, ומקיף תחומים רבים החל מסוגיות תורניות וכלה בהדרכה מעשית ויום-יומית להורים ומחנכים.

האדמו"ר התעניין בסוגיות השונות ואף העניק באורח נדיר השתתפות כספית בהדפסת הספרים, ובירך את חברי המערכת.



יש לציין כי הספר הופץ באורח חסר תקדים והתקבל בהתלהבות רבה בקרב כל סוגי הציבורים, ואף הגיע למקומות הבכירים ביותר של מוסדות החינוך החרדיים והכלליים ורבים הביעו התפעלותם בהקשת הרחבה של הנושאים בהם מביא הרבי מלך המשיח שליט"א גישה חינוכית יסודית ומרוממת.

סיום הרמב"ם העולמי בסיסמת "ויהי בשלושים שנה"

"סיום הרמב"ם העולמי" כפי שהוא נקרא על ידי הרבי, יערך השנה בתנופה גדולה. וזאת, כי השנה היא שנת השלושים מאז שייצא הרבי עם התקנה העולמית חובקת זרועות העולם של לימוד הרמב"ם. המעמד יתקיים בעזרת השם יתברך, ביום סיום הלימוד, יום חמישי ח' שבט תשע"ד באולם אהלי תורה אהלי מנחם, 667 איסטערן פארקוויי בקראון הייטס, ברוקלין ●


"סיום הרמב"ם העולמי" כפי שהוא נקרא על ידי הרבי, יערך השנה בתנופה גדולה. וזאת, כי השנה היא שנת השלושים מאז שייצא הרבי עם התקנה העולמית חובקת זרועות העולם של לימוד הרמב"ם.
לימוד ברמב"ם נקבע בשני מישורים לימוד של שלושה פרקים בכל יום, וסיום הרמב"ם כל שנה, ולימוד של פרק אחד ליום וסיום הרמב"ם כל שלוש שנים. לימוד הרמב"ם היומי וסיום הרמב"ם כוללים גם את "ספר המצוות" להרמב"ם.
יהיו מקומות ישיבה מיוחדים לנשים, ותוכנית מיוחדת לילדים. הזמר הנודע בני פרידמאן יופיע בהופעה מרתקת של "שירו לה' שיר חדש".

"סיום הרמב"ם העולמי" יתקיים בעזרת השם יתברך, ביום סיום הלימוד, יום חמישי ח' שבט תשע"ד באולם אהלי תורה אהלי מנחם, 667 איסטערן פארקוויי בקראון הייטס, ברוקלין.

יום שני, 23 בדצמבר 2013

אהלי תורה: הבחורים נבחנו על כרך לקוטי שיחות

בשבוע שעבר, נבחנו שמונה תמימים מישיבת אהלי תורה - מתיבתא, על כל חלק ה' מלקוטי שיחות, לאחר לימוד מעמיק וכתיבת סיכומים וביאורים. את המבחן ערך הרב נחמן שפירא חבר הוועד להפצת שיחות והרב זושא וילהלם מנהל רוחני במתיבתא שהתרשמו מאוד משליטתם של הבחורים בשיחות ●





יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

ערוץ יהדותון משיק סרטון חדש: איך אומרים תפילת הדרך?


'ערוץ יהדותון' ממשיך עם ההפקות המעולות ליהודי המתעניין. היום (ראשון) הושק סרטון חדש המתמקד בתפילת הדרך ● איך אומרים, מתי, והאם אומרים בשעה שטסים? הסרטון מגיש את כל מה שיהודי צריך לדעת על תפילת הדרך ● יצוין כי 'ערוץ יהדותון' זוכה לפופולאריות רבה באינטרנט, בעיקר היות והוא המענה היחיד המגיש הדרכה מעשית כיצד לקיים מצוות.

האנטישמי שגילה את יהדותו גורש מקנדה




 

צ'אנאד סגדי, בעבר מראשי המפלגה ההונגרית האנטישמית והגזענית "יוביק", גילה לפני כשנה וחצי שהוא יהודי. סגדי יצא לפני ימים אחדים למונטריאול, קנדה, על מנת להרצות בנושא "חזרה ליהדות" במרכז חב"ד ● מאז שלסגדי נודע על יהדותו הוא עזב את מפלגת "יוביק", נמצא בשלבים של חזרה בתשובה, לומד יהדות אצל הרב אוברלנדר ומניח תפילין כל יום ●

  צ'אנאד סגדי, בעבר מראשי המפלגה ההונגרית האנטישמית והגזענית "יוביק", גילה לפני כשנה וחצי שהוא יהודי. סגדי יצא לפני ימים אחדים למונטריאול, קנדה, על מנת להרצות בנושא "חזרה ליהדות" במרכז חב"ד.

זמן קצר לאחר הגיעו לעיר, הוא גורש על ידי שלטונות ההגירה הקנדיים חזרה לבודפשט, לפני שהספיק להעביר את ההרצאה, בעקבות הלשנה שלכאורה הוא עדיין אנטישמי, ומתכונן להסית נגד העם היהודי.

מלכתחילה רצו שלטונות ההגירה, שחקרו אותו מיד עם נחיתת מטוסו במונטריאול, לגרשו ללא דחייה. הם שינו את דעתם ברגע שסגדי הציג בפניהם תעודה המעידה שהוא חבר בפרלמנט האירופי, שעזב את מפלגת "יוביק" והצטרף כחבר לקהילה היהודית. כמו כן טען שהוא מתפלל בבית הכנסת. דבריו של סגדי גרמו לקנדים מבוכה. הם הציעו לו כפשרה להיכנס לעיר למשך 24 שעות, ולצאת חזרה לבודפשט למחרת בערב, אבל לפני השעה שנקבעה להשמעת הרצאתו.

הרב ברוך אוברלנדר, השליח של חב"ד בהונגריה, ואב בית דין צדק של בודפשט, שהיה גם הוא במונטריאול באותו זמן, אמר ל-nrg מעריב שסגדי הקליט מראש את הרצאתו בסרט וידאו, והיא הושמעה בפני קהל של כ-‏300 איש . רוב השומעים את ההרצאה המצולמת הביעו התרשמות מסגדי ומדרכו חזרה ליהדות, אך התלוננו שלא יכלו לראות אותו ולהגיש לו שאלות.

שליחת חב"ד במונטריאול, הרבנית דבורה שנוביץ, שהיא ובעלה הרב יוסף יזמו את הזמנתו של סגדי, אמרה כי לאחר תחקיר שנערך בקהילה היהודית בעיר התברר ששניים מחבריה, יוצאי הונגריה, הם האחראים לכך שסגדי לא העביר את ההרצאה. הם פנו לחבר פרלמנט קנדי וביקשו ממנו לפעול למניעת כניסתו, בטענה שהוא עדיין אנטישמי ועומד להשמיע דברי הסתה נגד יהודים. הם צירפו לפנייתם מסמכים, ובהם ציטוטים אנטישמיים של סגדי.

השניים לא היו מוכנים לקבל את דבריו של השליח, הרב יוסף שנוביץ, שמאז שלסגדי נודע על יהדותו הוא עזב את מפלגת "יוביק", נמצא בשלבים של חזרה בתשובה, לומד יהדות אצל הרב אוברלנדר ומניח תפילין כל יום. במקביל סגדי ממשיך להשתתף באופן קבוע בישיבות הפרלמנט האירופי כעצמאי, לא כחבר "יוביק".

בעקבות תלונות שהגיעו לשלטונות ההגירה של קנדה על גירושו של חבר הפרלמנט האירופי, דיווח העיתון המקומי "מונטריאול גאזט" שהללו פתחו בחקירה. ייתכן גם שמזכירות הפרלמנט האירופי תמחה בפני ממשלת קנדה. סגדי אמר אתמול ל-nrg מעריב: "אינני כועס על אף אחד. מבחינה מסוימת אני אפילו מבין אותם. רק מצער אותי שלא יכולתי להציג בפני הקהל במונטריאול את הצד שלי, ולשמוע את התגובות שלהם".

יום שבת, 21 בדצמבר 2013

שלושים שנה לשיחה על צאצאי אדמו"ר הזקן






















השבוע ימלאו שלושים שנה לאותה שיחה מפתיעה בה הרבי בפעם האחת והיחידה התייחס בפומבי ל'איגוד צאצאי רבנו הזקן' , בה נתן פומבי לחיבה היתירה למוסד ייחודי זה שהופקד על 'משפחת בית הרב'יצוין שהחידוש בשיחה זו היא הפומביות שהרבי נתן לדברים שכן היחס המיוחד של הרבי ל'איגוד הצאצאים' היה בהחלט ידוע. יחס ייחודי ונדיר שבא לידי ביטוי מרגע העלאת רעיון האיגוד ע"י הגאון החסיד שמואל אלעזר היילפרין ע"ה במסגרת ע"א המוסדות בשנת השבעים ולאורך כל השנים כשהרבי מלווה את ה'איגוד' לפרטי פרטים, מעודד בדרכים בלתי שגרתיות ומשתתף במימון פעילותו.

בשיחה שנאמרה לפני שלושים שנה בש"פ וארא וגם הוגהה והודפסה לאחר מכן בלקו"ש כ"ו עמ' 308, מתייחס הרבי לשם 'צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן' שזה 'מתאים עם פס"ד של כ"ק אדמו"ר הזקן בפירוש תיבת צאצאים'
ובהמשך השיחה שם:

'ועפ"ז יש לומר הוראה בנוגע ל"צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן" – ועיקרית היא:

שייכותם ויחסם לכ"ק אדמו"ר הזקן היא באופן ישיר: לא רק כתוצאה מכך שאבות- זקני- זקניהם היו צאצאים של כ"ק אדמו"ר הזקן, אלא (ע"פ פסק של כ"ק אדמו"ר הזקן) הם עצמם הם צאצאיו.

ולהוסיף: בשם 'צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן' - נכללים כל הצאצאים שבכל הדורות יחדיו: צאצאיו שבדורנו זה, עד לבניו (בפשטות) - כולל בנו ממלא מקומו – כולם נכללים יחדיו באותו שם אחד.

ופשוט, אשר התבוננות בהנ"ל (אפי' התבוננות קלה) מגדילה יותר את הרגש האחריות (ביחד עם רגש הזכות) ללכת "בדרך ישרה אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו נס"ו"

בהקשר לזה מן הראוי לציין שאת השם 'ספר הצאצאים' לספר היחס של 'משפחת בית הרב' קבע הרבי
בהקשר לזה יצוין גם, שההתוועדות המסורתית של 'איגוד הצאצאים' המתקיימת מידי שנה נפתחת בשיחת קודש זו.

השנה בהתוועדות המתוכננת למוצ"ש זו פר' שמות באולמי גוטניק בירשלים יעשה הדבר בהדגשה מיוחדת שהשנה היא 'יובל השלושים' לשיחה נפלאה זו.

אריאל זילבר מתגעגע למשיח


הוא היה אחד מאושיות המוזיקה הישראלית במשך עשרות שנים, עד שחזר בתשובה והחל לקרוא בקול גדול בשם ה' א–ל עולם, לצד מלחמתו הבלתי מתפשרת למען שלימות ארץ ישראל ● מאז הוחרם, הודר מחנויות המוזיקה, התקרב ליהדות, הפך לחסיד חב"ד, הוציא תקליטי אמונה חדשים וחזר למרכז הבמה בציבוריות הישראלית ● בראיון אישי ל'בית משיח' מדבר ר' אריאל זילבר בגילוי-לב על השינויים והחרמות, על האומץ ללכת נגד הזרם, על הדרך הארוכה להכרת עולמה הפנימי של חב"ד ועל החיבור העז לדמותו של הרבי מלך המשיח ●

יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

דרום אמריקה נכבשת: ניקראגוה על המפה החב"דית

בית חב"ד הראשון על אדמת "הרפובליקה של ניקרגואה" במרכז אמריקה, נפתח לפני שלוש שנים, מתוך תחושת שליחות עמוקה אך כמעט ללא תנאים ● כיום, אחרי רצף בלתי נתפס של השגחות פרטיות הצליחו השלוחים, הרב דוד עטר ורעייתו, להקים מגדלור של הפצת המעיינות ובשורת הגאולה בעיירה הציורית חואן דל-סור, שם הפכו לכתובת לכל ענין יהודי עבור האלפים שמטיילים במקום ● מכינים את העולם להתגלות ●

ynet מדווח מבית חב"ד הגדול בעולם

   

40 אלף סטודנטים באוניברסיטת ראטגרס שבניו-ג'רזי, ובלב הקמפוס מתנשא בית חב"ד הנחשב ככל הנראה לגדול ביותר בעולם, ומטפל במעלה מ-‏4,000 סטודנטים ואורחים יהודים המגיעים לאוניברסיטה. המרכז החב"די מספק לתלמידי האוניברסיטה את צרכיהם הדתיים, לצד ארוחות ולינה לסטודנטים החפצים בכך.

הרב יוסי קרליבך, שנשלח לעיירה הציורית ניו-ברונזוויק על ידי האדמו"ר מלובביץ', עומד עד היום בראש בית חב"ד הענק והייחודי, וזוכר כיצד התחיל בחדר ששכר בקומה הרביעי של מרכז הסטודנטים. "רק בשנת 1981 שכרנו את המבנה הראשון, כשכל הזמן הרבי מעודד אותנו", הרב קרליבך מספר.

"ההתפתחות הגדולה שלנו הייתה בשנת 94', כשבאחד הבניינים הממוקמים ברחוב המרכזי, מת סטודנט ממנת יתר, והאוניברסיטה החליטה בצעד חריג למכור את הבניין - בית של אחווה כלשהי - ומאז הכל היסטוריה".

על מעריציו הנלהבים של בית חב"ד נמנה מושל מדינת ניו-ג'רזי, כריס כריסטי, שהופתע לגלות בדינר של המרכז מעריץ ידוע אחר של בית חב"ד. "נכנסתי למלון הייאט שבו התקיים הדינר השנתי לבית חב"ד, ובכניסה העוזר שלי אומר לי: 'אתה יודע מי נמצא בפנים? פול מקרטני!' ואני שמכיר היטב את העוזר שלי, הייתי בטוח שהוא חומד לצון. מה יעשה פול מקרטני בדינר של בית חב"ד, ביום שלישי בשבע וחצי בערב?... אבל הוא היה שם".

טליה פרידמן, סטודנטית באוניברסיטה, מספרת כי התביישה ביהדותה עד שהגיעה לבית חב"ד: "כאן קיבלתי
גאווה בכך שאני יהודיה. שליחי חב"ד מסתובבים עם זקנים ועם מראה יהודי אוטנטי, אז גם לי אין במה להתבייש". מלבד תחושת הגאווה, אומרת טליה, יש גם את עניין ההתבוללות: "בית חב"ד הוא מקום מצוין לפגוש יהודים אחרים לקשרי חברות".

"היהודי שנמצא פה לא הלך לישיבה ולא חושב להגיע לישיבה", מאפיין הרב קרליבך את קהל הנכנסים בשערי בית חב"ד. "הם באים מבית לא דתי, וחושבים על היהדות דברים לא חיוביים. אולי עשו בר מצווה, וזו הייתה עבודת פרך עבורם. והעבודה של השליחים כאן, זה להראות להם שהיהדות היא משהו חי, ושהחסידות היא משהו חי. זה נותן להם טעם לחיים שהם לא יכולים לקבל בשום מקום אחר בעולם".

גלריה מיוחדת מ - 770 בית משיח - בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש

עוד שבוע חלף בבית חיינו ושוב יצא צלמנו לשטח להביא לכם גלריה מעניינת של רגעים קטנים ומיוחדים מחיי היומיום בבית משיח 770, התמימים השוקדים על תלמודם, התפילות, ואורח החיים השגרתי בתל שכל פיות פונים בו ● צלם חב"ד אינפו שמח להציג לציבור הגולשים את הגלריה השבועית של פרשת ויחי מבית משיח 770:




יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

הדלקה מרגשת במומביי: "אנשים עמדו עם דמעות בעיניים"

חמש שנים לטבח המזעזע בבית-חב"ד מומביי, קיימו שלוחי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, הרב ישראל וחיה קוזלבסקי, טקס ציבורי של הדלקה מרכזית ב'שער הודו' (gate of india), אחד המקומות הבולטים במדינה.

ההדלקה נערכה לעילוי-נשמתם של השלוחים הקדושים הרב גבריאל-נח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד והיהודים שנרצחו יחד עמם בבית-חב"ד.

הקונסול הכללי יונתן מילר כובד בהדלקה המרכזית, בה השתתפו כ-250 יהודים. לאחר ההדלקה, התכבדו המשתתפים בסופגניות טריות ופצחו בשירת 'הנרות הללו'.

התמימים יוסף רומנו ואהרון אופן סייעו בעריכת המעמד החגיגי שסוקר בהרחבה בכל כלי-התקשורת בהודו ומחוצה לה.

"הייתה תחושה מיוחדת מאוד", מספר הרב קוזלובסקי בשיחה עם "חדשות חב"ד", "תחושה אמיתית של שליחות במקום שצריך להדליק שם את האור, וזה האיר ובגדול. אנשים עמדו עם דמעות בעיניים. בכירי המשטרה, שהבינו את חשיבות האירוע, נעמדו להצטלם על-יד החנוכיה".

  


שידור חי מ-770 ביתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח מחר זאת- חנוכה בשעה 15.30 (שעון ארה"ב) 10.30 (שעון ישראל) יתקיים הדלקת נר השמיני של חנוכה

שידור חי מ-770 ביתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח
מחר זאת- חנוכה בשעה 15.30 (שעון ארה"ב) 10.30 (שעון ישראל) יתקיים הדלקת נר השמיני של חנוכה.

לצפיה: לחצו כאן

Moshiach is coming - be ready!

חנוכה שמח ופעיל בעיר סמולנסק שברוסיה

בליל ראשון של חנוכה, במזג אויר קר ומושלג, התאספו עשרות רבות מיהודי סמולנסק במרכז העיר, לטקס הדלקת הנר הראשון בחנוכייה המרכזית.
 
ראש הקהילה מר זינובי אגרנט פתח את הטקס, בהסבר אודות החג ומשמעותו והזמין את רב העיר והמחוז,שליח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח הרב לוי יצחק מונדשיין להדלקת הנר.

הרב מונדשיין הסביר לקהל את משמעות הדלקת הנרות במרכז העיר ל'פרסומי ניסא' והזכיר לכל המשתתפים להדליק איש בביתו עם משפחתו.

זיקוקי דינור ומוזיקה חסידית הוסיפו לשמחתם של המשתתפים, שכובדו בסופגניות ויצאו בריקודים.
 
במקביל, נערך ערב מיוחד עבור צעירי הקהילה במהלכו הדליקו נרות, למדו על החג בצורה מהנה וכן נהנו מהופעת שף מיוחד שיחד עמו הכינו בעצמם 'סושי' כשר למהדרין.

כמו כן, תכנית מהנה נערכה לילדי הקהילה עם משחקים ויצירה הקשורים עם חג החנוכה.​


בלעדי: עסקני חב"ד הוזמנו למסיבת חנוכה עם הנשיא אובמה

 בלעדי: כמה מהעסקנים הבולטים של חב"ד-ליובאוויטש בארצות הברית, קיבלו בימים האחרונים הזמנה אישית להשתתף במסיבת חנוכה מיוחדת שעורך נשיא ארה"ב ברק אובמה ו'הגברת הראשונה' ב'בית הלבן', ביום האחרון של חג החנוכה ● אל האירוע הוזמנו גם מנהיגים יהודיים ונציגי ארגונים יהודיים מכל רחבי ארה"ב ● "חדשות חבד" יביא דיווח ותיעוד מלא מהאירוע המיוחד (שטורעם נט) ● ההזמנה:



מקראון-הייטס למנהטן - שיירת האור

כמידי שנה, יצאו תושבי שכונת קראון-הייטס בהוראתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח לשיירת האור ברחובות מנהטן והביאו את שמחת החנוכה למאות אלפים ● השיירה הגדולה לוותה על-ידי כוחות גדולים של משטרה ● במהלך הנסיעה, חולקו סופגניות ונרות חנוכה ● הצלם ברוך עזאגווי הצטרף לאחד הרכבים בשיירה ותיעד את המבצע הגדול ● מרהיב







יום שני, 2 בדצמבר 2013

לראשונה במרכז החלל בפלורידה: הדלקה מרכזית ע"י שליח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח הרב קוניקוב

  מרכז החלל בפלורידה ע"ש קנדי חגג היסטוריה: לראשונה הודלקה חנוכיה במקום על ידי השליח הרב צבי קוניקוב לגלריה מההדלקה במרכז החלל.

על רקע לוח הזיכרון במרכז החלל ע"ש ג'ון פ. קנדי בפלורידה, בנוכחות עובדים רבים, הודלקה חנוכיה - לראשונה במרכז החלל. את החנוכיה הדליק הרב צבי קוניקוב, שליח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח במקום.

באירוע ההדלקה השתתפו נשיא קרן ההנצחה לאסטרונאוטים, הסנטור של פלוריה, נציגים מישראל ואנשי ציבור נוספים. ההדלקה ההיסטורית שימשה גם כאירוע זיכרון במלאות 10 שנים לאסון הקולומביה בו נהרג האסטרונאוט הישראלי אילן רמון.

שליח הרבי מלך המשיח הרב קוניקוב


נתניהו בפייסבוק: זוכר את דברי הרבי



ראש הממשלה מר בנימין נתניהו כתב בפייסבוק שלו עם צאת השבת: שבוע טוב, היום נר רביעי של חנוכה. בחג זה אני נזכר בדברים שאמר לי הרבי מלובביץ׳ כשבאתי לאו"ם: ״זכור שגם כשאתה נמצא באולם שכולו חושך ואתה מדליק נר אחד, נר אחד של אמת, האור - אור היקרות שהנר הזה מפיץ נראה למרחקים". אני מאמין באמירת האמת ועמידה על העקרונות החשובים להבטחת ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. חג חנוכה שמח.





תמונת הלילה: איש התקשורת עודד בן-עמי מערוץ 2 בבית חב"ד מקסיקו

איש התקשורת עודד בן-עמי מערוץ 2, נצפה מסתופף בסמוך לנר החנוכה באחד מבתי חב"ד במקסיקו. ברחבי העולם קויימו גם הלילה אלפי הדלקות מרכזיות בארגונם של שלוחי הרבי מה"מ ולפרסומי הניסא נחשפו מיליוני בני אדם. (חב"ד אינפו)

 

הניצחון על הרומאים בכיכר רומא: נקמה יהודית

 במעמד מרגש הודלקה חנוכיית הענק בכיכר ברבריני שבמרכז רומא, בארגון השליח הרב יצחק חזן ובנו הרב שלום דובער חזן. במעמד ההדלקה נכח חבר הסנאט באטיליה, ראש עיריית רומא ונכבדים נוספים. הרב חזן נשא דברים נרגשים וסיפר על ניצחון המכבים ועל הנקמה היהודית - נקמה של האור היהודי ששרד את מאות הדורות והרדיפות וממשיך לדלוק ולהאיר ● לגלריית תמונות:


כך מתחילה שליחות: שחקנים וזמרים באירוע בשואבה

 אירוע מיוחד התקיים אתמול בישוב שואבה הסמוך לירושלים בהשתתפות שחקני נבחרת ביתר ירושלים, שחקני העבר אורי מלמיליאן ומושקי שוויצר וכן הזמרים ר' שולי רנד ור' אבי פיאמנטה. את האירוע ארגן הרב עמי פייקובסקי שיצא לשליחות בישוב היוקרתי בתיאום עם הרב יצחק ציטרון השליח לישובי מטה יהודה שהעניק לרב פייקובסקי את האחריות על הפעילות החב"דית בישוב.

אירוע חנוכה יוצא דופן התקיים אמש (א) בישוב שואבה הסמוך לירושלים שהיווה את יריית הפתיחה לפעילות חב"דית קבועה בישוב במסגרת השליח החדש לישוב הרב עמי פייקובסקי, שקבע את מושבו בישוב לאחרונה במטרה לייסד בישוב פעילות חב"דית קבועה.

את האירוע כיבדו בנוכחותם שחקני נבחרת ביתר ירושלים שהרב פייקובסקי משמש כרב הקבוצה שלהם ואף נוהג למסור בפניהם שיעור תורה קבוע מידי שבוע בימי חמישי לפני תחילת המשחקים. כמו כן כיבדו את האירוע בנוכחותם שני שחקני העבר האגדיים של עולם הספורט הישראלי מר אורי מלמיליאן ומר מושקי שווייצר, שנמנים על ידידיו של הרב פייקובסקי עוד מימיו כשחקן כדורגל צעיר.

השניים סיפרו כי הם אינם נוהגים ליטול חלק בדרך כלל באירועים ציבוריים, אך נעתרו לבקשתו של הרב פייקובסקי. הם סיפרו כי לפני שנים רבות היה ר' עמי פייקובסקי שחקן צעיר כמותם, אך גם לאחר שעזב את עולם הספורט והתקרב לאור היהדות לא זנח את חבריו מאחור והוא דואג להם במהלך כל השנים האלו להביא להם את היהדות במאור פנים. בנוסף הכריז יו"ר הקבוצה מר אלי טביב כי הוא מזמין את הרב פייקובסקי להדלקת נרות מיוחדת בנר אחרון של חנוכה במגרש הקבוצה בהשתתפות למעלה מ-‏500 נערים הנמנים על צעירי הקבוצה.

את האירוע ליווה בתוכנית האומנותית הזמר שולי רנד לצד המוזיקאי החב"די ר' אבי פיאמנטה שאף הנחה את הערב וליווה את התוכנית במהלך הערב כולו. הערב כלל ריקודי שמחה בהשתתפות הקהל הגדול ועבור הילדים נערך במקום הפנינג מתנפחים לילדים.

האירוע היה יריית הפתיחה לפעילות החב"דית בישוב, אותה מייסד בימים אלו ר' עמי פייקובסקי, שהגיע לפני שנתיים לישראל מלאס-אנג'לס וכעת קבע את מושבו בישוב שואבה במטרה לייסד במקום פעילות חב"דית קבועה. הרב פייקובסקי הודה בדבריו לרבי מלך המשיח ואמר כי הוא מזמין אנשי עסקים נוספים לצאת לשליחות לישובים כדי לקיים את מצוותו של הרבי. את ברכת "ברוכים הבאים" העניק לו הרב יצחק ציטרון השליח לישובי מטה יהודה שהודה לרב פייקובסקי על השליחות החדשה בישוב והודיע כי הוא מעניק לו את האחריות על הפעילות החב"דית בישוב.

במהלך הערב נשא דברים גם יו"ר וועד בית הכנסת בישוב שהודיע כי במסגרת פעילות הישוב יוקם וועד יהיה אחראי על הפעילות הקבועה בישוב, שהרב פייקובסקי יהיה חלק מוועד זה. הוועד ידאג לפעילות של יהדות במאור פנים וקירוב לבבות במהלך כל השנה ויעניק מענה לנערים המעוניינים להתכונן לבר המצווה וכן לשאר הפעילות הסדירה של בית הכנסת.