יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

האנטישמי שגילה את יהדותו גורש מקנדה




 

צ'אנאד סגדי, בעבר מראשי המפלגה ההונגרית האנטישמית והגזענית "יוביק", גילה לפני כשנה וחצי שהוא יהודי. סגדי יצא לפני ימים אחדים למונטריאול, קנדה, על מנת להרצות בנושא "חזרה ליהדות" במרכז חב"ד ● מאז שלסגדי נודע על יהדותו הוא עזב את מפלגת "יוביק", נמצא בשלבים של חזרה בתשובה, לומד יהדות אצל הרב אוברלנדר ומניח תפילין כל יום ●

  צ'אנאד סגדי, בעבר מראשי המפלגה ההונגרית האנטישמית והגזענית "יוביק", גילה לפני כשנה וחצי שהוא יהודי. סגדי יצא לפני ימים אחדים למונטריאול, קנדה, על מנת להרצות בנושא "חזרה ליהדות" במרכז חב"ד.

זמן קצר לאחר הגיעו לעיר, הוא גורש על ידי שלטונות ההגירה הקנדיים חזרה לבודפשט, לפני שהספיק להעביר את ההרצאה, בעקבות הלשנה שלכאורה הוא עדיין אנטישמי, ומתכונן להסית נגד העם היהודי.

מלכתחילה רצו שלטונות ההגירה, שחקרו אותו מיד עם נחיתת מטוסו במונטריאול, לגרשו ללא דחייה. הם שינו את דעתם ברגע שסגדי הציג בפניהם תעודה המעידה שהוא חבר בפרלמנט האירופי, שעזב את מפלגת "יוביק" והצטרף כחבר לקהילה היהודית. כמו כן טען שהוא מתפלל בבית הכנסת. דבריו של סגדי גרמו לקנדים מבוכה. הם הציעו לו כפשרה להיכנס לעיר למשך 24 שעות, ולצאת חזרה לבודפשט למחרת בערב, אבל לפני השעה שנקבעה להשמעת הרצאתו.

הרב ברוך אוברלנדר, השליח של חב"ד בהונגריה, ואב בית דין צדק של בודפשט, שהיה גם הוא במונטריאול באותו זמן, אמר ל-nrg מעריב שסגדי הקליט מראש את הרצאתו בסרט וידאו, והיא הושמעה בפני קהל של כ-‏300 איש . רוב השומעים את ההרצאה המצולמת הביעו התרשמות מסגדי ומדרכו חזרה ליהדות, אך התלוננו שלא יכלו לראות אותו ולהגיש לו שאלות.

שליחת חב"ד במונטריאול, הרבנית דבורה שנוביץ, שהיא ובעלה הרב יוסף יזמו את הזמנתו של סגדי, אמרה כי לאחר תחקיר שנערך בקהילה היהודית בעיר התברר ששניים מחבריה, יוצאי הונגריה, הם האחראים לכך שסגדי לא העביר את ההרצאה. הם פנו לחבר פרלמנט קנדי וביקשו ממנו לפעול למניעת כניסתו, בטענה שהוא עדיין אנטישמי ועומד להשמיע דברי הסתה נגד יהודים. הם צירפו לפנייתם מסמכים, ובהם ציטוטים אנטישמיים של סגדי.

השניים לא היו מוכנים לקבל את דבריו של השליח, הרב יוסף שנוביץ, שמאז שלסגדי נודע על יהדותו הוא עזב את מפלגת "יוביק", נמצא בשלבים של חזרה בתשובה, לומד יהדות אצל הרב אוברלנדר ומניח תפילין כל יום. במקביל סגדי ממשיך להשתתף באופן קבוע בישיבות הפרלמנט האירופי כעצמאי, לא כחבר "יוביק".

בעקבות תלונות שהגיעו לשלטונות ההגירה של קנדה על גירושו של חבר הפרלמנט האירופי, דיווח העיתון המקומי "מונטריאול גאזט" שהללו פתחו בחקירה. ייתכן גם שמזכירות הפרלמנט האירופי תמחה בפני ממשלת קנדה. סגדי אמר אתמול ל-nrg מעריב: "אינני כועס על אף אחד. מבחינה מסוימת אני אפילו מבין אותם. רק מצער אותי שלא יכולתי להציג בפני הקהל במונטריאול את הצד שלי, ולשמוע את התגובות שלהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה