יום שבת, 21 בדצמבר 2013

שלושים שנה לשיחה על צאצאי אדמו"ר הזקן






















השבוע ימלאו שלושים שנה לאותה שיחה מפתיעה בה הרבי בפעם האחת והיחידה התייחס בפומבי ל'איגוד צאצאי רבנו הזקן' , בה נתן פומבי לחיבה היתירה למוסד ייחודי זה שהופקד על 'משפחת בית הרב'יצוין שהחידוש בשיחה זו היא הפומביות שהרבי נתן לדברים שכן היחס המיוחד של הרבי ל'איגוד הצאצאים' היה בהחלט ידוע. יחס ייחודי ונדיר שבא לידי ביטוי מרגע העלאת רעיון האיגוד ע"י הגאון החסיד שמואל אלעזר היילפרין ע"ה במסגרת ע"א המוסדות בשנת השבעים ולאורך כל השנים כשהרבי מלווה את ה'איגוד' לפרטי פרטים, מעודד בדרכים בלתי שגרתיות ומשתתף במימון פעילותו.

בשיחה שנאמרה לפני שלושים שנה בש"פ וארא וגם הוגהה והודפסה לאחר מכן בלקו"ש כ"ו עמ' 308, מתייחס הרבי לשם 'צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן' שזה 'מתאים עם פס"ד של כ"ק אדמו"ר הזקן בפירוש תיבת צאצאים'
ובהמשך השיחה שם:

'ועפ"ז יש לומר הוראה בנוגע ל"צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן" – ועיקרית היא:

שייכותם ויחסם לכ"ק אדמו"ר הזקן היא באופן ישיר: לא רק כתוצאה מכך שאבות- זקני- זקניהם היו צאצאים של כ"ק אדמו"ר הזקן, אלא (ע"פ פסק של כ"ק אדמו"ר הזקן) הם עצמם הם צאצאיו.

ולהוסיף: בשם 'צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן' - נכללים כל הצאצאים שבכל הדורות יחדיו: צאצאיו שבדורנו זה, עד לבניו (בפשטות) - כולל בנו ממלא מקומו – כולם נכללים יחדיו באותו שם אחד.

ופשוט, אשר התבוננות בהנ"ל (אפי' התבוננות קלה) מגדילה יותר את הרגש האחריות (ביחד עם רגש הזכות) ללכת "בדרך ישרה אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו נס"ו"

בהקשר לזה מן הראוי לציין שאת השם 'ספר הצאצאים' לספר היחס של 'משפחת בית הרב' קבע הרבי
בהקשר לזה יצוין גם, שההתוועדות המסורתית של 'איגוד הצאצאים' המתקיימת מידי שנה נפתחת בשיחת קודש זו.

השנה בהתוועדות המתוכננת למוצ"ש זו פר' שמות באולמי גוטניק בירשלים יעשה הדבר בהדגשה מיוחדת שהשנה היא 'יובל השלושים' לשיחה נפלאה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה