יום ראשון, 5 בינואר 2014

אחרי 75 שנה ספר התורה חזר מהשביה

אירוע מרגש עד דמעות בשכונת דורא בנתניה. ספר תורה עתיק וייחודי הוכנס לבית הכנסת "ישורון" בשכונה. הספר, שנכתב לפי ההשערה לפני כמאתיים שנה, הוברח למקום מסתור בחירוף נפש שעה קלה לפני שהנאצים ימ"ש העלו באש את בית הכנסת בעיר לודז' ● רב בית הכנסת, הרב משה אורנשטיין, אמר בהתרגשות, כי ניתן לחוש בנוכחותם של הקדושים הי"ד משתתפי הכנסת ספר התורה בגלגולו הראשון ●


אירוע מרגש עד דמעות בשכונת דורא בנתניה. ספר תורה עתיק וייחודי הוכנס לבית הכנסת "ישורון" בשכונה. הספר, שנכתב לפי ההשערה לפני כמאתיים שנה, הוברח למקום מסתור בחירוף נפש שעה קלה לפני שהנאצים ימ"ש העלו באש את בית הכנסת בעיר לודז'. גם לאחר שהסובייטים הביסו את הגרמנים ימ"ש, לא הגיע הספר אל מנוחתו, הסובייטים הטמינו אותו במרתפיהם החשוכים. עתה, בנדבת משפחה נכבדה מהעיר דנייפרופטרובסק, ובתיווכו של הרב דובער בייטמן משלוחי הרבי לדנייפרופטרופסק, נפדה הספר, תוקן ושופץ כהלכה.
בהשגחה אלוקית הספר הוכנס אחר כבוד גדול לבית כנסת "ישורון" – חב"ד המפואר, שנבנה אף הוא לפני כ-‏65 שנה ע"י ניצולי שואה, לתפ"צ. מאות רבות, ביניהם ניצולי ושרידי העיר לודז', השתתפו בתהלוכה הגדולה שיצאה מחצר הבניין החדש של ישיבת תומכי תמימים בנתניה.

רב בית הכנסת, הרב משה אורנשטיין, אמר בהתרגשות, כי ניתן לחוש בנוכחותם של הקדושים הי"ד משתתפי הכנסת ספר התורה בגלגולו הראשון. אף משטרת ישראל אישרה באופן חריג חסימת רחוב ראשי, על מנת לאפשר למאות החוגגים לתת לספר את הכבוד הראוי לו, לאחר שנים כה רבות בשביה.










  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה