יום חמישי, 2 בינואר 2014

יהודים! האדמה רועדת!!! ● הרב דוד-מאיר דרוקמן



הרב דוד-מאיר דרוקמן

בשורותיי הבאות אני רוצה להקדים תרופה למכה. מצבו הקריטי של אריאל שרון הרי ידוע. כבר עתה צצות ופורחות כתבות תיעודיות מקשריו של הנ"ל עם הרבי, עם חב"ד, וכמובן עם משפחת מידנצ'יק. וזה בסדר. סך הכל לחסיד חב"ד יש את הסקרנות האינטלקטואלית-החסידית המתבקשת בכל הקשור לאלה שהיה להם קשר כזה או אחר עם הרבי. אם כי, דומני, שבכל הקשור לאריק שרון הרי כבר נסחט הלימון עד תומו; הכל כבר ידוע והתפרסם. אבל אעפ"כ ל"אור" מצבו, מבחינה עיתונאית-מקצועית  נטו, מתבקש שכעת שוב יעלו הדברים.
מה שאני מבקש לומר הוא כך.
ובהקדים:
מפורסם מה שדרשו הדרשנים על הפסוק: "וזכרתי את בריתי יעקב, ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם",  פסוק המופיע לכאורה ללא קשר באמצע ה'תוכחה' שבפרשת בחוקותי. ומקשים הדרשנים; מה קשר בין פסוק זה לתוכחה?
ומתרצים: כי אינו דומה פשעו ועוונו של סתם אדם לפשעו של בן מלך. דווקא עקב העובדה שבני ישראל הינם 'מיוחסים' – בני אברהם יצחק ויעקב, דווקא עקב זה - נדרש ומצופה מהם יותר. לאמור, אינו דומה סתם עבריין, לעבריין 'מיוחס'. מזה האחרון מצפים ליותר! אם עם ישראל בעלי 'ייחוס' כזה מתנהגים בדרך נלוזה – גדול עוונם שבעתיים, וזאת דווקא בשל ייחוסם.
אריאל שרון, מבחינת הקשר עם הרבי – היה 'מיוחס'. ובגלל עובדה זו גופא,  גדולה חטאתו בכפל כפליים.
היות, ואירוע רודף אירוע, והשכחה מצויה אני מעתיק לצורף תזכורת -  כתבה אחת מני רבות,  אודות מצבם של מגורשי גוש קטיף, שהתפרסמה בזמנו  באתר חבד"י;
 
"אנו עדים למחזות קשים של משפחות מבוססות שבעקבות עקירת הישובים איבדו את מקום עבודתם ומתקשים להתפרנס כיום. רבים מתושבי גוש קטיף עבדו במשרות בישובים שנחרבו, ולאחר הגירוש רובם איבדו את מקום עבודתם והפכו למובטלים", אומר הרב יגאל קירשנזפט שליח חב"ד בישוב נווה דקלים החרב, וכיום באתר 'ניצן'. אך לא רק בעיות כלכליות פוקדות את משפחות המגורשים. צעירים רבים מקרב מפוני גוש-קטיף סובלים מדיכאונות קשים, הפרעות אכילה והתמכרות לסמים. .
בשבוע שעבר, עלתה מצוקתם של המפונים שוב לכותרות, לאחר שאחד ממפוני גוש קטיף המתגורר ביישוב ניצן, הגיע למצב כללי קשה ביותר ונאלץ לאיים בפגיעה בו ובמשפחתו. האירוע הסתיים בסופו של דבר בשלום.

מנהל בית חב"ד בניצן-גוש קטיף, הרב יגאל קירשנזפט סיפר על התחושות בקרב המגורשים: אין להם תקווה. לעולם לא יצליחו לבנות בית. אין להם פרנסה. בקושי יש אוכל לילדים. בית חב"ד מסייע בעזרה גשמית ורוחנית כל ימות השנה למאות משפחות מגורשי גוש קטיף, אבל כבר הגיעו מים עד נפש".
כל הנ"ל הוא מקצת מן המקצת תוצאות אוטם ליבו ודורסנותו של אריאל שרון, אשר רמס והחריב ולא חמל,  והכל למען הצלת עורו מהסתבכות במשפטים  פליליים.
העובדה שהיה לו קשרים וקירובים עם הרבי, לא מטיבה עמו, אלא, אדרבה: אך מגדילה את עוונו.
אני בטוח שיבואו כעת יפי נפש ובעל חמלה יהודית ויטענו כנגדי ולכאורה בצדק: האם לא מצאת עיתוי אחר להטחת דברים חמורים אלה? האם זה הזמן?
והתשובה לכך:
יהודים! האדמה רועדת!!! בנימין נתניהו החזק בדיבורים וחלשלוש במעשים, אשר כבר הראה את כוחו בשחרור מרצחים, בהקפאת בניה, ועוד לפני כן במסירת חברון לשונאי ישראל – עומד לבצע 'הסכם אוסלו' במהדורה מחודשת!!! שלא נחיה באשליות, ולא נרמה את עצמנו!
אמנם, כי שרווח הפתגם;  "לאחר מות קדושים אמור", ברם במה דברים אמורים? שאין כתוצאה מכן יצירת מצב סכנה לעם ישראל.
גירוש אכזרי של יהודים מיהודה ושומרון, מבקעת הירדן ועוד (וגם על חברון וירושלים ידו גורל ויש באמתחתם תכניות) -  הוא רק ענין של זמן.
בנימין נתניהו ושותפיו לעבירה זקוקים ומשוועים להכשר של הציבור, כולל הציבור החרדי (עיין-ערך הלחצים לביטול ההפגנה הגדולה בראשות האדמורי"ם שעמדה להתקיים בארה"ב).
לאור מצבו של שרון - ההשתפכות בצדדיו החיוביים משמעותה אחת: אתה יכול לעשות הכל, אך בסופו  של יום ישבחו אותך.
רבותי, אין כאן מקום למשחקי פוליטיקל-קורקט, מדובר כאן בנושא של פיקוח נפש, של משחק באש.
ושוב, לספר סתם עובדות אודות קשריו של אריק שרון עם ידידנו שלומק'ה מיידנצ'יק ז"ל וכיצד הוא הרים איתו כוסית ואכל זנב של הערינג -  זה סתם מעניין, אבל להפוך אותו שוב ל"אחינו אתה"? לא ולא.
יש כאלה שמאד מעוניינים שנטהר ונעדן את דמותו של שרון, וכל זאת, כדי שהם יוכלו להמשיך באותה דרך שהוא התחיל.
די לנו שאריק שרון באמצעות גירוש קטיף על  כל הטרגדיות שבעקבותיו – גרם להפקרת הדרום ולעליית החמאס, אנא, בל ניתן בידינו הכשר לאלה המתכננים להפוך את מזרח הארץ לעזה. את המתכננים בפועל ממש ביחד עם שלוחו של חוסיין אובאמה מיסטר קרי ("אם תלכו עמי בקרי") להקים מדינת מרצחים בסמוך אלינו.
אם שרון יהפך כעת לצדיק – משמעות הדבר: גם ביבי, ציפי, יעקב פרי, יאיר לפיד – הינם צדיקים.
הלוואי ובכוח 'נמנע הנמנעות' יתעורר שרון לבריאות טובה,  ויתקיים בו "ייתמו חטאים ולא חוטאים"  ויוכל לחזור בתשובה על כל מה שעולל . וגם ובעיקר, ומצד אותו 'נמנע הנמנעות' יוכל, אם בכלל, להחזיר עטרה ליושנה לקיים ולבצע  את מה שציפה ממנו רבנו נשיאנו. בינתיים ובדרך הטבע אלה 'חלומות באספמיא'.
אנא, אל תאלצו אותנו להכין 'שקיות הקאה'. אנו בוגרי אוסלו א', אוסלו ב', אנו למודי אוטובוסים מתפוצצים, כן, למדנו משהו בחיים. לצערנו, מכוח הנסיבות והמצב – התבגרנו.

אל תזלזלו באינטליגנציה שלנו בהשתפכות סביב דמותו של האיכר מחוות השיקמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה