יום שבת, 4 בינואר 2014

כינוס צאצאי אדמו"ר הזקן בעל התניא והשולחן ערוך

 


מאות מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך התכנסו במוצאי שבת קודש וארא למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך". הכינוס הי' מיוחד השנה מכל השנים בגלל העיתוי המיוחד "סיום שנת המאתיים"להסתלקות אדמו"ר הזקן ולכבוד "ויהי בשלושים שנה" של השיחה הידועה של הרבי בהנוגע לצאצאים. 

המיוחד בשנה זו: סיום שנת המאתיים ושלושים שנה לשיחה הידועה

פתח את הכינוס הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן יושב ראש איגוד צאצאי כ"ק אדמ"ר הזקן ומנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, בענין המיוחד של סיום "שנת המאתיים" להסתלקות כ"ק אדמו"ר הזקן בעל התניא והשלחן ערוך, ושהשנה היא שלושים שנה מהשיחה הידועה של הרבי בשבת פרשת וארא תשד"מ. הרב בוטמאן סיפר שלפני כ"ד טבת תשד"מ היתה התלבטות מתי לעשות את המלוה מלכה של איגוד הצאצאים. היתה סברה לעשות המלוה מלכה במוצאי שבת קודש פרשת שמות שבוע לפני כ"ד טבת, רק שהקביעות של שנת תשד"מ היתה כמו השנה שכ"ד טבת חל ביום השישי ערב שבת קודש ויש סברה לעשות המלוה מלכה במוצאי שבת וארא, שהוא יום אחר כ"ד טבת רק שזה "בסמיכות" לכ"ד טבת.
לבסוף הוחלט לעשות המלוה מלכה במוצאי שבת וארא שהיא בסמיכות לכ"ד טבת.

להתוועדות של שבת פרשת וארא הביא המזכיר הרב יהודה לייב גראנער בקבוק של משקה ובכניסת הרבי להתוועדות שם את הבקבוק על שלחן הרבי על יד קערת המזונות. הקהל לא ידע מה הסיבה לכך.

בעת ההתוועדות אמר הרבי שבמוצאי שבת תהי' התוועדות של הצאצאים ואמר שיחה בקשר לזה. תוכן השיחה הי' שיש נוסח התפילה בברכות השחר "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" רק שכ"ק אדמו"ר הזקן בחר כנוסח התפילה בסידור שלו "ונהי' אנחנו וצאצאנו". כי אם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" הרי זה מוגבל לשלושה דורות ובאם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו" הרי זה כולל כל אלו שהם צאצאים ממנו -- בלי הגבלה של דורות.

ואז הרבי הוסיף שבתיבה אחת של "וצאצאנו" הכניס כ"ק אדמו"ר הזקן את בנו ממלא מקומו כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ יחד עם כל אחד ואחד מהצאצאים.

ואחרי זה אמר הרבי: (בתרגום חפשי מאידיש) "בכדי שהתוועדות הצאצאים וההחלטות הטובות של "נלכה באורחותיו" יהיו בעוד יותר הצלחה יקחו משקה (להתוועדות של הצאצאים) מההתוועדות הזאת שיש לה שייכות מיוחדת עם כ"ק אדמ"ר הזקן מצד זה שההתוועדות הזאת היא בשבת שהיא בסמיכות ולמחרת יום ההילולא שלו".

הרבי אז מסר את בקבוק המשקה שעמד על שלחן הרבי עבור ההתוועדות של הצאצאים.

"הרי הי' ברור שיש מעלה מיחודת לעשות את המלוה מלכה של צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן" אמר הרב בוטמאן "במוצאי שבת שהיא 'בסמיכות ולמחרת' של יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן"

הזכות הגדולה והנשגבה

בנאום מקיף ומצוטט ממקומות רבים הביא הפסיכולוג המפורסם הרב בן ציון טווערסקי, נכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהארנסטייפל, נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי את המעלות הנשגבות של אחדות בעם ישראל והזכות הגדולה והנפלאה להיות מצאצאיו של כ"ק אדמו"ר הזקן.

הרבי אמר "הרי שנה זו היא שנה מעוברת"

הרב שלמה בעסער, נכד החסיד ר' דובער לודמיר ז"ל ובנו של העסקן הנודע הרב יחזקאל בעסער דיבר על היחס המיוחד שהיו לאביו עם הרבי ועל היחס המיוחד שהי' לסבו. הוא סיפר שבתחילת השנה ביקש סבו ברכה לנכד שיפקד בזרעא חייא וקיימא. הרבי ענה לו: "ס'איז דאך א שנה מעוברת" – "הרי השנה היא שנה מעוברת". עברה כל השנה ולא שמעו חדשות טובות. בערב ראש השנה הבא נתן סבו קוויטל להרבי והי' נראה מודאג ועיניו היו דומעות. אם כי בערב ראש השנה לא הי' הזמן לכך, שאל אותו הרבי למה הוא מודאג, והסבא השיב לו שזה בגלל הנכד. ענה לו הרבי שוב "הרי השנה היא שנה מעוברת". וזה הי' פלא כי השנה החדשה כבר לא היתה שנה מעוברת. רק שאחרי ראש השנה כשהוא טלפן לארץ הקודש אמרו לו שכבר ישנם חדשות טובות...

הרבי דואג לצאן מרעיתו

מזכירו של הרבי הרה"ח ר' יהודה לייב גראנער סיפר כמה סיפורים מכ"ק אדמ"ר הזקן וכמה סיפורים מהרבי ועורר את קהל הצאצאים לשמור על היחס המיוחד בשבילם ובשביל צאצאיהם עד סוף כל הדורות.

חלוקת שולחן ערוך אדמו"ר הזקן

לכבוד כינוס הצאצאים הוכנו מראש חוברות מיוחדות כשבכל חוברת וחוברת מונח הסימן בשלחן ערוך אדמו"ר הזקן שאותו צריכים לגמור עד כ"ד טבת תשע"ה הבעל"ט. גם בדף הראשון מופיע פתק אלקטרוני מהמחשב בו צויין הסימן שמודפס בחוברת, וגם כמה סעיפים נמצאים באותו סימן.

הי' נעים לראות שהמבצע הזה, כחלק מ"מבצע תורה", פעל על הצאצאים כשרבים מהם הולכים הביתה בגאון עם "יבול" של כמה וכמה חוברות בפי אמתחותם. "המיוחד הוא" אמר אחד הצאצאים "שבכל חוברת וחוברת יש סימן מיוחד שאתה צריך ללמוד, ואין סימן זה אצל אחר רק אצלך, וזה נותן לך האחריות לגמור שבאם לאו ח"ו תחסר השלימות של כל השלחן ערוך".

כל בעלי השיר
הצאצאים ניגנו את כל ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן. הניגונים נוגנו על ידי החזן הנודע הרב שניאור זלמן בוימגרטן כשאליו מתלווים בהתעוררות גדולה כל הצאצאים. המנגן הנודע הרה"ח ר' שלום דובער שניאורסאהן ניגן את אחד הניגונים של כ"ק אדמו"ר הזקן באופנו המיוחד.

פ"נ לכ"ק אדמו"ר בזקן

"אי אפשר בכלל לתאר את האווירה המיוחדת במינה שהיתה במקום עת שרו הצאצאים את הניגון של כ"ק אדמו"ר הזקן" אמר אחד הצאצאים. המעמד הזה הי' מעמד מרהיב ומרתק בל ישוער. הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת. אמנם – "שליחת פדיון נפש לכ"ק אדמו"ר הזקן".

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".

תם ולא נשלם. הצאצאים סיימו הערב בתחושה שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, אמר לנו במפורש שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ודור הראשון לגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש.

תמונות: שמעון רומני 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה